Ray Sigorta, müşteri ihtiyaçlarını daha iyi anlamak için gerçekleştirdiği piyasa araştırmalarına bir yenisini daha ekledi.
Ray Sigorta’nın müşterilerden elde ettiği veriler, kaskoya bakış ve üründen beklenenlerle ilgili göstergeler ortaya koyuyor. “Gerçekleştirdiğimiz anket çalışmasından elde ettiğimiz veriler son derece çarpıcı” diyen Ray Sigorta Genel Müdürü Koray Erdoğan, “Araştırmamızın ortaya çıkardığı en önemli noktalardan biri, kasko ve trafik sigortaları arasındaki farkın müşterilere net ve açık bir şekilde aktarılamaması. Katılımcıların yüzde 36’sı kasko ve trafik sigortası arasındaki farkı bilmediklerini ifade ediyor. Bu da sektörümüzün müşteriye dokunmak ve sigorta bilincini geliştirmek konusunda daha fazla mesafe kat etmesi gerektiğini ortaya koyuyor” dedi.
Araştırmaya göre vatandaşın kasko yaptırmamasının en yaygın başlıca iki sebebi; ürün fiyatlarını yüksek bulması (yüzde 38) ve aracını fazla kullanmadığını belirtmesi (yüzde 45) olarak öne çıkıyor. Araştırma sonuçlarına bakıldığında, araç sahiplerinin kasko ürününü tercih etmeleri için anahtarın ‘ekonomik’ ürünler olduğunu vurgulayan Erdoğan, “Dolu, deprem, sel, aracın çalınması, yanması gibi risklere karşı aracınızı koruyan ve ekonomik bir kasko olursa, ürünü almayı düşünür müsünüz sorusuna katılımcıların yüzde 70’e yakını evet cevabı veriyor. Finansal anlamda çok sayıda avantaja sahip ‘Başlangıç Kasko’ gibi ürünlerin sektörde karşılık göreceğine ve penetrasyonu artıracağına eminiz” diye konuştu.
Kaynak : Sigorta Life Dergisi